måndag 20 september 2010

Vill nog inte vara svensk längre

Idag känns det inte bra.

Lite beror det på att jag ska jobba med min chef. Första passet efter att hon telefonledes skällde för något som i mina ögon var en petitess. Men jag ska försöka bita ihop.

Mer beror det på valet. Ja, jag vet att alla får rösta som de vill. Det är ju det som är så fint med Sverige. Men idag känns det inte så bra att kalla sej svensk. När sådana här rasistiska krafter kan påverka mina landsmän i sådan utsträckning, ja då vill jag helst bara flytta. Problemet är bara att samma problem finns överallt. Jag som varit glad över att plattformen varit så pass liten i det här landet. Som tycker att norrmän och danskar varit lättlurade och dumma som lyssnat på och gett liknande partier utrymme. Nu blir jag mest bara rädd. Svaga människor som får makt, det är det farligaste som finns.

Inga kommentarer: