onsdag 8 september 2010

Vicken SKITDAG!

Vaknade med huvudvärk som skickats med expressbud direkt från helvetet. Tröttare än en maratonlöpare va jag också. Fixade mej för jobbet, kom ut till bilen och hade fått parkeringsböter på 800:- och jag fattade verkligen inte alls varför (ringde senare och fick förklaringen så det är väl bara att betala, fast det är surt när man trodde att man parkerat rätt).

Med gråten i halsen åkte jag till jobbet, hade fel i ena växelkassan (plus visserligen med fick räkna flera gånger) och noll av både energi och lust. Skulle gå och köpa en macka och Pepsi Max så jag hade nått uppiggande att ta huvudvärkstabletterna med, samt snus. Då hade jag givetvis glömt plånboken. Som tur va hade jag lite parkeringsmynt i fickan (ja, jag betalar där man ska!) så fick iallafall en muffins, även om det inte va riktigt det jag hade tänkt till frulle. Hade ett par snusar kvar, så dem klarade jag mej med tills jobb-Sandra kom och lånade mej en 50-lapp.

Knallade tillbaks till jobbet och ska ta min märkliga extrafrukost tillsammans med Panodil. Då upptäcker jag SJÄLVKLART att jag lämnat pillrena i den andra väskan. Som tur va så fick jag köpa en ask för jobbpengar, eftersom det egentligen ska finnas vid akut behov.

Ja, så har min dag varit. Trodde nästan jag skulle ha fått sparken och krockat på vägen hem, men det gick bra. Fast en gubbe körde i och för sej på bilen när jag parkerat. Rätt i baken. Men i väldigt låg fart och så har jag dragkrok, så ingen skråma på varken hans eller min bil. Nåja, alltid nått.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men gumman... hoppas din dag blir bättre i morgon..