måndag 6 september 2010

Jag ska verkligen flytta

Gaaaahhhh! Jag bara funderar på det här flyttandet... Skulle det kunna lösa sig så att jag får lägenheten tidigare, låt oss säga den 15:e, så kan jag iallafall sova på luftmadrass där och slipper kånka runt och våldgästa och bo nätter på vandrarhem. Det skulle vara superbra!

Om jag åtminstone får tillgång till den sista helgen i september skulle jag kunna flytta möblerna då på söndan eller kanske få ledigt på måndan... Fast om jag inte får komma in förrän den 1:a oktober, ja då blir det verkligen knepigt. Först flytta ut, sen åka på jobb och sen hem igen för att hämta möbler som jag redan har varit tvungen att flytta en gång. Om jag inte kan ha kvar lägenheten jag har tills den 3:e, men det hänger ju på om nån annan ska flytta in och om hyresvärden tycker det är ok. Rörigt det här...

Inte nog med att jag har alldeles för mycket kvar att packa, eländet ska ju städas grundligt åxå. Så nån vild marknadshelg blir det icke för fröken! Det skulle ju va enklare om jag faktiskt bodde på orten där jag jobbade så jag kunde göra nått på kvällarna. Nu är det ju nästan 35 mil hem. Enkel resa alltså. Och jag är redan sjukt trött på vägen och att köra bil i timmar.

Nu är jag iaf tillbaks i Gbg och stannar till fredag lunch. Sen är det hej, nu packar vi.


Inga kommentarer: