tisdag 14 september 2010

Ta mej snusingen

Min chef sa att jag ska sluta snusa. Jag är inte säker på att jag tror henne. Hon sa också att det är företagets policy att man inte får snusa under arbetstid, precis som att man heller inte får röka. Men om man röker måste man ju gå ut. Det behöver inte jag.

Dessutom, det här med att det skulle vara en policy har jag aldrig hört och jag har ju haft samma arbetsgivare i drygt ett och ett halvt år och snusat inför betydligt högre chefer än vad hon är. Vidare har hon träffat mej tre heldagar och ytterligare två mornar utan att upptäcka att jag nyttjar den nämnda drogen. Undrar lite om det är en egen, ny regel.

Som sagt var, jag är inte säker på att jag tror henne. Men jag provade iallafall. Tre timmar gick okej, även om jag inte var glad. Sen hade jag lunchrast och på den timmen snusade jag konstant utom precis de minuterna jag åt. När hon gick hem planerade jag i minst en timma i förväg att DIREKT hon gått ut genom dörren skulle jag lägga in en påse. Men då helt plötsligt kände jag mej envis och väntade tills jag själv slutade en och en halv timma senare.

Kontentan av det hela var att jag inte dödade nån, fast jag vid ett par tillfällen var lite sugen. Jag var heller inte precis översvallande mot kunder, utan ett kort Hej räckte definitivt. Dessutom slutade jag egentligen inte alls, för på kvällen, direkt efter jobbet var allt som vanligt igen. Jag och min dosa Rapé portion. Idag var jag ledig så vi har umgåtts som om inget har hänt.

Inga kommentarer: