fredag 31 december 2010

The year of 2010 part four

Oktober och jag fick äntligen dra iväg med flyttlasset. Årets Bästa Idé var när jag kom på att man kan beställa flyttstädning och att priset blir okej tack vare Rut-avdraget. Väl använda pengar vill jag lova! Ytterligare en tur hem (som nu inte var hem längre) och Årets Tjejmiddag stod på schemat. Det är fullt möjligt att jag har världens bästa vänner och det blev en av de mest lyckade kvällarna nånsin. Det var även nu jag insåg att jag också är nära släkt med Årets Fjortis. Månaden innehöll också insikten att jag har världens mest lättstörda granne och dessutom var jag på konsert med Volbeat. Två saker som inte har det minsta gemensamt…


Årets näst sista månad och jag började med ännu en tur till världens vackraste landskap under allhelgonahelgen. På fredagen blev det en memorial nite som sent kommer glömmas och på lördagen en lite lugnare kväll för min del. På söndagen skulle jag åka hem, men bilen startade inte och jag fick panikbeställa en tågbiljett. Det var då jag insåg att det är betydligt mer avslappnade att inte köra alla dessa mil fram och tillbaks. Bilen fick vara kvar och levererades nylagad och servad ett par veckor senare i samband med en trevlig helg med en god vän och musik.
Det mesta i livet kretsade runt jobbet, och det blev långa dagar med resande och allt. Mörkt och kallt blev det också, och jag slutade helt att åka bil till jobbet eftersom jag valt att ha dubbfria vinterdäck. Inte helt smart tänker jag nu, då jag knappt vågar köra till ICA nån kilometer bort.

I början av julmånaden var det verkligen vinter i stan. Kallt, kallt, kallt och snö gav mej isande kalla fötter och frysande näsa varje dag. Västtrafik imponerade inte med sena och ibland inställda bussar utan information om nått. Vill härmed tilldela dem den föga smickrande titeln Årets Värsttrafik... Jag kämpade på med julklappar för att kunna skicka med dem hem när far och sambo besökte stan i mitten av månaden.
Så blev det äntligen jul och den blev i år väldigt annorlunda. Eftersom jag började jobba okristeligt tidigt på annandagsmorgonen kunde jag inte åka hem. Eller kunde och kunde, det kändes bara onödigt att åka 70 mil för ett dygns firande. Så jag fick klara mej utan farmors frestelse och annat gott, men som tur var slapp jag i alla fall vara ensam då min jobbarkompis med sambo också stannade i stan med släkten ännu längre bort än min. Utsliten som jag var kanske jag skulle ha struntat i snapsen, men nu blev det så och jag fick i alla fall en välförtjänt vila.

Nu är det bara nyårsaftonen kvar av detta år, men sen är det nya, friska tag igen. 60-årsfest, dop och ännu en festival i januari, en ny båtresa att se fram emot och sen är det ju påsk, midsommar, semester och kräftskiva igen…

2 kommentarer:

yanmaneee sa...

air max 97
converse shoes
vans
air max 2018
jordan 12
air max 2019
nike air max 2017
kobe shoes
jordan shoes
adidas tubular

Unknown sa...

read the full info here j6t60u1j72 replica louis vuitton replica bags karachi 7a replica bags philippines like it c9t63o2v87 replica bags qatar Click This Link z5p08g5a57 replica gucci bags replica bags in bangkok