tisdag 21 december 2010

Försöker iallafall...

Känner inte direkt nån julstämning. Troligen beror det på att jag jobbar och jobbar och jobbar, och i butiken är det allt annat än stilla natt. Idag slutade jag tidigare än normalt och hann med ett par ärenden på stan innan jag drog hem till lilla palatset. Åt pasta och sen fick jag äntligen upp lite pynt.


Köpte en liten gran i kruka på IKEA. Kom nämligen på att den är lättare att göra sig av med efter jul än en vanlig stor gran... Dessutom har jag ju inte så mycket golvyta... Min fina ljusslinga med hjärtan passade perfekt, och så hade jag lite mindre kulor och ett par andra lättviktiga pynt att hänga i. Två favorittomtar fick också komma upp ur jullådan; nissen i skon som var den första julklappen lillelillebror valde till mej och min fina tomteflicka från Sia. Farmors julduk fick vara julgransmatta på min hylla.

Nu ska jag se Morden i Sandhamn. Älskar såna serier!

Inga kommentarer: