söndag 19 december 2010

Day One

Just det ja, jag skulle ju göra den där listan. Punkt ett är Introduce yourself, så då kör jag väl då:

Kan väl inte påstå att jag direkt tror på astrologi, men jag är verkligen en typisk fisk: kaotisk, känslomässig och kreativ. Det är så mina dagar ser ut.

En del människor verkar tycka det är konstigt, men jag älskar att jobba. Tycker om utmaningar och att planera, förbättra, förenkla, skapa, ordna, göra andra glada. Dessvärre har jag svårt att släppa taget om jobbet och det kan ibland stressa mej. Skulle kunna säga tusen saker om detta ämne, men jag låter faktisk bli...

Jag tycker om att skapa men inte städa, att resa men ogillar att packa ner och upp, att slappa men blir lätt rastlös. Kan vara otroligt social och älskar mina vänner, men samtidigt mår jag bra av att vara ensam och pyssla med egna små projekt. När jag var liten tyckte jag ibland att kompisar störde när de kom och ville leka när jag redan lekte nått ensam. Så kan jag fortfarande känna, och det är inget personligt mot den som ringer eller kommer förbi. Jag behöver bara vara själv i min egen fantasivärld ibland. Take no notice, en annan dag är jag mer tillgänglig.

Skulle älska att bo i ett stort hus där jag kan inreda och hitta på nya lösningar, men är för oekonomisk för att nånsin få råd. Eller, förresten... jag vill nog inte bo i ett hus såvida jag inte har massor av guldpengar så jag kan betala för folk som skottar snö, klipper gräset och gör de där snickerijobben jag vill ha gjorda men inte orkar göra från grunden. Jag är för otålig för det. Nej, en våning i stan passar mej bättre!

Sådär, nu har jag ingen lust att berätta mer (haha...). Istället ska jag röja bort lite småsaker och kanske gå en tur på julmarknaden i Haga. Vi får väl se - jag är LEDIG idag!



...En stund senare tycker jag att jag kanske varit lite för givmild med info och raderade lite... Det är ju trots allt allmän egendom det här...

Inga kommentarer: