tisdag 21 december 2010

Tvåan

Fortsätter lite med listan.

Day 2: Your first love

Det beror på hur man ser det... Minns att jag var kär i min granne när jag var liten. Han kanske va i min pappas ålder, då 25-30 år eller så. Jag blev väldigt besviken när jag gifte sej kommer jag ihåg. Han är för övrigt fortfarande gift med samma kvinna... Då var säkert min vurm för Jörgen mer passande. Han var en annan granne, och ett år äldre än mej. 6 år med blonda lockar och snälla blå ögon.

De där blonda blåögda har följt mej sedan dess. Min första riktiga, stora kärlek var en blondie deluxe. Vi växte upp från tonåringar till vuxna tillsammans. Det var inte alltid lätt, men det är det väl aldrig. Otrohet och väldigt skilda framtidsplaner gjorde det till slut omöjligt. Trots att det var jag som lämnade honom ville jag tillbaks i två år. Det som fick mej att äntligen glömma var när han var otrogen igen. Med mej och mot sin nya fästmö. Fast han är fortfarande en viktig bit i mitt pussel, trots alla år som gått.

Inga kommentarer: