torsdag 30 december 2010

The year of 2010 part three

Semester var den bästa i mitt liv. Roadtrip i Dalarna var Årets Mest Spontana Grej och under denna korta resa fick jag samtalet som informerade mej om att jag hade fått nytt jobb. Åkte barntåg, såg Zorngården, handlade billigt, bodde på vandrarhem och drack champagne.

Grillkväll efter grillkväll avklarades, jag drack för mycket, åt för mycket, tänkte för mycket men hade samtidigt roligare än på länge och det kan man inte ha för mycket av! Gick på trevliga tillställningar och åkte båt. Åkte till Västerås och gjorde inte det jag alltid gör där, men det var väldigt nära. Hade ett allvarligt samtal som fick mej att må bra, även om helgen senare gick åt fanders. För sen hände det en grej och den där fredagskvällen vid 6-tiden insåg jag att diskvatten var mer värt än vänskapen. Det kanske ändå var det här som var årets insikt, men istället vill jag utnämna det till Årets Svek. De tårarna jag fällde den kvällen bestod mer av ilska än sorg, även om den hade sin plats den också.

Sommaren innefattar väldigt ofta Årets Låt och det blev så även i år. Kan faktiskt inte minnas varför, men den gamla dängan ”Kom ner från taket” med Egon Kjerrman snurrade väldigt många varv i raggarbilen.

Det hände en annan speciell sak under sommaren också: den innehöll även två födslar. Två av mina bästa vänner fick varsin ljuvlig dotter och jag som vanligen är ganska ointresserad av nyfödda blev bedårad.

Tillbaks på jobbet var det mest att ånga på och försöka lösa problemet med när jag skulle sluta och börja mitt nya jobb. Det blev i mitten av augusti och efter en turbulent, rolig och spännande första vecka utan bostad blev det en del förändringar och jag fick positivt besked om en lägenhet i Göteborg. Mer än halverade min boendeyta och jag har fortfarande saker som inte har någon bra förvaring. Men flytten i sej, det är utan tvekan Årets Big Deal!

Innan själva flytten blev det ett oändligt pendlande och pengar försvann i en rasande fart. Bensin och tillfälligt boende är verkligen inte gratis och jag är oändligt tacksam över vänner som ställde upp med sängplats. September i övrigt gick åt till packa-slänga-tradera och tiden räckte aldrig riktigt till. Marknadshelgen blev den lugnaste på åratal, och det bästa som hände var eftermiddagen på den tillfälliga uteserveringen följt av en städfest. Ett extra plus för att jag slapp bli attackerad förstås, men det var helt och hållet tack vare att jag inte stötte på exemplaret i fråga. Dessutom slapp jag mannen som krossade mitt hjärta.

 
...och de tre sista månaderna kommer publiceras på denna blogg inom kort!

Inga kommentarer: