fredag 24 december 2010

Tillägg till önskelistan

Imorrn är det julafton och jag ska inte träffa nån i min familj. Har ju jobbat idag och börjar svintidigt (verkligen okristeligt tiiiiidigt) på annandagen. Iställen för att åka 70 mil för en julmiddag bestämde jag mej tidigt att stanna i stan och ta det lugnt. Bra beslut.

Ensam är jag iallafall inte. Ska hem till en jobbarkompis som inte heller kan åka till sin hembygd. Hon, hennes sambo och jag ska äta julmat, dricka lite vin, kanske spela nått spel och bara ha det gôtt. Har gjort en stor och väldigt god frestelse (har naturligtvis inte kunnat låta bli att provsmaka) och jobbarsambon har tydligen fixat massor av mat.

Ska ta en tur till ICA Maxi imorrn förmiddag och köpa diverse saker. När jag kommer hem önskar jag mej en alldeles speciell julklapp: att det inte ska va så förbenat mycket is på min parkeringsplats. Sist jag var ute på en biltur fick jag nämligen be en gubbe att putta på så jag skulle kunna köra in. En svag (och här är det betoning på svag) uppförsbacke med blankis gick inte ihop med mina dubbfria vinterdäck. Ångrade köpet lite där... Men anledningen var ju att jag skulle slippa tänka på av- och pådatum för däcken, och så mycket åker jag inte för tillfället. Hoppas, hoppas jag kan parkera imorrn då...

Nu ska jag lägga mej och frossa i min nya bok innan det är dags för sömn.

1 kommentar:

Peilla sa...

Onskar dig en forsenad God Jul! Hoppas du hade en skon och trevlig julafton. Kramar xx