söndag 26 december 2010

The year of 2010 part one

The List får ta en liten paus. Istället blir det årskrönika i fyra delar. Börjar med januari till mars:

2009 lämnade mej med en väldigt trevlig tillställning. Fem tjejer och god mat följt av alkoholhaltiga drycker som i kombination med den förrädiska badtunnan gjorde mej trött. Årets första dag minns jag inte, troligen hände inte något speciellt mer än kanske bakfylla och pizza…

Bara nån vecka senare fick jag bekräftat det som påverkade hela våren, både på ett bra och ett dåligt sätt. Det var min lyckligaste och olyckligaste tid på länge. Trodde väl kanske att det skulle sluta på ett annat sätt, men nu gjorde det inte det. Till viss del är det mitt fel, även om jag nu, med saker och ting sett från en viss distans, tror att det kanske aldrig skulle kunnat bli bättre. Årets Insikt!

Sista helgen i januari var det festival och fest i dagarna två. Även dessa dygn färgades av eländet, men mitt i allt fanns humor och trygghet. Jag hade en superbra helg, och det finns minnen där som kommer leva länge, länge. Vem blev av med hatten och hur gick det till? Varför brakade sängen? Vem ringde vem? Vad hände nere i baren? Och varför tog det så lång tid innan chauffören kom?

Februari var en väldigt kall månad. En massa minusgrader hela tiden. Tror det var då jag köpte de där fula vinterskorna som fortfarande värmer mej. Borde verkligen införskaffa ett par nya, snyggare. Det hände en massa saker på cirkusen också. Ibland kände jag mej som de där trapetskonstnärerna som svingar sej i luften, men mest av allt ville jag vara den prinsessan som jag vid flera tillfällen ändå fick vara.

Årets Miss var som vanligt att jag missade rallyfesten på grund av jobbet. Februari i övrigt var... eh... som februari brukar fast kanske mer våldsamt på nått sätt.

I mars var det fortfarande svinkallt och inte blev det varmare av att vi fick beskedet att butiken jag jobbade i skulle stängas. Inget datum, utan bara ett besked att det skulle ske så fort kontraktet kunde avslutas. Jag bestämde mej genast för att vara den glada på jobbet, när de andra var lessna.

Dags för Årets Resa var det också. Jag hade sett fram emot den länge, och blev besviken när det inte alls blev som det var tänkt. Fast till slut blev det den roligaste båtresan ever, tack vare tre gossar med samma namn, en fjärde vars dyra whisky vi drack upp på hemvägen och en av mina vackraste vänner som blev beordrad att ta den lediga hyttplatsen. Skrattfest!

Jag var på 30-årskalas, ett lugnt med otroligt trevlig firande. Tack vare det missade jag också en fight som jag var glad för att slippa. Saker och ting började bli vansinnigt konstiga och nästan farliga och det accelererade fram mot påsken.

To be continued...