söndag 5 december 2010

Julen knackar på dörr'n



Leeeedig! Just nu jobbar jag ganska mycket. Dels behöver vi vara fler på jobbet nu inför julen, dels är vi ju egentligen en person för lite eftersom chefen är borta och den nya börjar inte förrän i januari. Bäst att passa på, för extra slantar på lönekontot är alltid välkomna.

Något vidare julbak planerar jag inte, men idag ska jag plocka undan lite saker som ligger och skräpar och sedan ta fram mitt julpynt. Adventsstjärnan sitter redan uppe, men inga tomtar syns till i mörka vrårna än. Idag ska det bli ändring på det! Brukar ta fram allt till första advent av två anlednigar som nästan är en egentligen: Jag älskar julen och tycker om mitt pynt, och det blir så kort period om det bara ska plockas fram dagarna innan julafton och sen försvinna strax efter nyår igen. Jag vill liksom förlänga hela känslan, så nu är det dags!

Inga kommentarer: