måndag 27 december 2010

The year of 2010 part two

Många, långa nattliga samtal innan det blev en crazy påskpartyhelg. Hade helt galet roligt, samtidigt som det där andra var närvarande. Inte alls så många veckor, eller var det bara dagar, senare fick jag veta att jag blivit mordhotad, även om det inte var uttalat direkt till mej. Nu var det verkligen sjukt.

Helgen efter var det dags för en ny båttur med jobbet. Väldigt trevligt, men för min del var det en ovanligt lugn resa. Kopplade av, badade, åt god mat och vilade... Jaja, några drinkar blev det väl, men i det stora hela behövde jag bara komma bort en stund och sällskapet var helt suveränt!

Så kom maj och bilarna började mer frekvent rulla igen. På en cruising hände Årets Dumhet, det som med stor sannolikhet var början till slutet och kanske var det meningen på ett omedvetet plan. Ångrar det än idag, men ibland blir det bara så. Planer smiddes, men när det kom till kritan fanns inte viljan. Började allt mer känna att det kanske var dags att lämna stan. Sökte lite nya jobb och det mottogs inte med glädje. Det där samtalet som skulle behövts blev aldrig av och dagarna rullade på.

Sista helgen i maj var det dags för Årets Bröllopsfest. Dels för att det blev en sån väldigt trevlig heldag men också för att det i sanningens namn var den enda bröllopsfest jag var på. Själv giftandet hade redan avklarats långt tidigare, men partyt hade sparats till sommaren. Det andra bröllopet, det mellan kronprinsessan och Daniel var jag märkligt nog inte bjuden på, med jag kikade på det på tv. Vackert var det!

Årets Stora Kalas förbereddes och avklarades. Succé på det stora hela, som vanligt, men en incident förstörde och det tog en del krafter och diplomati för att försöka lugna stormiga känslor. En ölhämtartur dagen efter resulterade senare i en av sommarens bästa utflykter.

Midsommaren blev så mycket roligare än jag tänkt mej. Hade inget egentligt planerat, men förhoppningar infriades. På något sätt klarade tre personer av att umgås och ha fantastiskt roligt helt spontant. Den där cruisinggrejen fanns på något sätt med, men diskuterade aldrig. Istället verkade jag vinna allt medan förloraren traskade på i sina sommarsandaler.

Inga kommentarer: