tisdag 1 februari 2011

In a blur

Det var en gång...

Jag skulle på födelsedagsfest i East London. Inte så långt egentligen, utan mer Old Street eller nått sånt. Festen var på en pub, men så kom killarna på att vi skulle åka vidare. Självklart hängde jag på. Med viss förvåning befann jag mig snart susandes genom skogen - ja verkligen SKOGEN - och efter ytterligare en stund svängde vi in på en parkeringsplats. Framme! Eh... Vaddå? Hade vi åkte till Värmland på bara en halvtimma? Fick en massiv minnesattack från ett hotell mitt i ingenting hemma i Sverige.

Epping Forest Country Club. En galen kväll. Rolig ja, men fortfarande galen. Kommer inte ihåg hur det såg ut, hur vi tog oss därifrån eller nått annat speciellt utom just att det var som klassiska gamla Porten fast i England. Två saker till minns jag: att jag hånglade med min söte kollega och att vi fick vänta mer än en timma på ändstationen Epping en isande kall morgon efter att ha blivit utkastade från värmen hos en kompis till en av killarna. Jepp. Ett av mina märkliga äventyr.

(Såg en status om Essex på facebook och kom plötsligt ihåg det här... Var tvungen att googla och fick reda på att det numer är en klassisk gammal hotspot som stängdes 2002)

Inga kommentarer: