söndag 20 februari 2011

What happened?

Hade en mysig vin- och skvallerkväll med min fd kollega igår. Åt varma mackor, drack upp all champagne som fanns i hushållet och kollade varandras bilder på fejjan. Verkligen jättetrevligt. När vi (eller inte jag, men hon) gick ut på en rökpaus såg jag min jävla granne live för första gången. JA! Han flyttar verkligen! Tydligen till nån annan lägenhet i området eftersom han och två kompisar bar saker bort mot ett annat hus, men jag slipper hans störande beteende iallafall.

Idag har jag gjort i huvudsak tre saker: kollat på tv, sytt på en väska och surfat. Ganska skönt och välbehövligt. En bra dag. Tills nu. Nu är jag galet rastlös och faktiskt lite lessen. Vet inte riktigt varför. Det går snart över, det är jag säker på, men det irriterar mej. Naturligtvis gör irritationen att jag blir mer rastlös och det hela är som hjulet. Hamsterhjulet som snurrar runt, runt.

Nu ska jag gaska upp mej, sätta på en film och stänga av ljudet på mobilen. Behöver bara hänga med mej själv en stund. Kanske ska jag kolla på Big Brother. Där är de inte ensamma och bara tanken på att bli inlåst i det där huset får mej att må lite bättre. För att jag slipper hamna där alltså...

Inga kommentarer: