onsdag 9 februari 2011

Men ojojoj

Fifaaaan, så töntigt att vara hemma och sjukskriven på grund av förkylning. En löjlig FÖRKYLNING! Hostar fortfarande stora slemklumpar och det känns lite som lungorna ska hoppa ut genom munnen. Inte fräscht för varken kunder, kollegor eller mej, så igår eftermiddag gick jag hem tidigare och idag ligger jag nerbäddad.

Igår kom snuvan igång också. En märklig rinnsnuva, som droppar som vatten med jämna mellanrum. Hade ingen aning om att näsan kunde bete sej så här. Tjockt snor och tunt rinn om vartannat. Hur länge ska det hålla på? Pip i luftrören och skit. Det sista är säkert pågrund av astman, men inte roligare för det.

Har ingen feber, så i min vanliga värld skulle jag inte betrakta mej som sjuk, men det funkar inte att vara service minded när jag tappar andan av hostattacker och snörvlar som galen ko hela tiden. Jag vill vara frisk! NU!!!

Aa-aa- attschoooo prosit.

Inga kommentarer: