söndag 27 februari 2011

Massor av gott

Igår var det fullt ös vill jag lova. Sov ganska länge, ända till halv 10. Skönt. Dusch och sen premiärtur med Älvsnabben till Passion för mat. En härlig mässa med massor av inspiration. Smakade lite här, lite där, lite sånt och sånt...

Lyssnade lite på kocktips från scenen. De hade ett program som pågick hela dagen och bland annat tillagades dessa goda (ja, jag provsmakade) nötschnitzlar med rostade potatisar.


Köpte dryckesbiljetter och tre av fem blev till champagne. Dessutom fick jag i mej ett dyyyyrt men gott italienskt vin och rabarbervin från Norrland. Trots att rabarber är bland det godaste jag vet så tyckte jag inte vinet var något hit för mina smaklökar.

Det var en trevlig utflykt och med facit i hand var det bra att jag gick ensam. Det var väldigt mycket folk och då var det faktiskt lite skönt att vara där själv. Ingen att vänta på eller låta vänta på mej.


På kvällen var jag på 30-årskalas och det blev mer gott i magen. Favoriten på det bordet var laxsnittar med wasabi/Philadelpiaröra. Har längtat efter fler hela dagen. Trevlig fest med trevliga människor. Kanske pyttelite för mycket vin (oups) men inte i svarta-hålet-mängd så det får gå...