söndag 6 februari 2011

Härliga helg?

Redan igår när jag vaknade kände jag det. Det rev i halsen som om nån dragit en rostig spik upp och ner på insidan. Vid de sällsynta hostattackerna gjorde det väldigt, väldigt ont. Naturligtvis gick jag till jobbet ändå. Drack för mycket vatten och fick gå på toa hundra gånger, men det mildrade iallafall i halsen.

Efter jobbet hade jag lovat Kx2 att möta upp på IKEA. De skulle köpa diverse möbler och bjöd på lunch i utbyte mot hjälpen. Själv köpte jag en sak jag behövde (en tidskriftsamlare till räkningarna - är trött på att slarva bort dem och få påminnelseavgifter) och tre saker som kanske inte var så nödvändigt (en grönväxt, värmeljus och nått som jag till och med glömt = verkligen onödigt alltså).

När vi lastat av prylarna på Ramberget åkte jag till ICA Maxi och upptäckte där att efter dagens inköp hade jag gjort slut på månadens matbudget. Hurra, när det är tre veckor kvar till lön har jag redan köpt mat för 1200:- Tur att jag har en del i frysen alltså!

Väl hemma drack jag upp andra halvan av min vinflaska, åt chips och såg två lagom romatiska komedier. Hade pratat om att antingen gå på bio eller nån pub, men det kändes helt okej att vara hemma och slappa. Behöver det...

Imorse gjorde halsen ondare än i går. Lite bättre nu, men bra är det inte. Ska ta mej samman och städa, vilket till min grannes förtret kommer inkludera dammsugning. Dessutom tvätta och passa på att fota lite saker som ska traderas. Samlar på pengar inför min lilla tripp i mars.

En sista sak innan jag återgår till rengöring och rensing: Jag har upptäckt att det är en matmässa i slutet av februari. Den ska jag gå på!

Slut på denna verklighetstrogna historia, åter till livet på riktigt.

Inga kommentarer: