måndag 21 februari 2011

Så här känns det idag

Idag kom jag hem från jobbet när det fortfarande var ljust ute. Så himla SKÖNT! Åkte till jobbet extratidigt eftersom vi hade inventering, så jag slutade redan vid fyra. Hade bilen eftersom jag inte ville gå upp en endast sekund tidigare än nödvändigt imorse, och då går hela pendlingen på halva tiden, trots bilkö vid Tingstadtunneln som vanligt. Snart sommartid och det betyder längre kvällar och mer ljus till mej. Gilla.

Kunde behöva det efter dryga kunder idag. Hade en kärring inne som varit där och tjatat förrut. Ska väl inte racka ner på kunder, men om man är så otrevlig och snikful, ja då kan man lika gärna låta bli att komma in. Undrar om en del människor är födda elaka, om de bara är fruktansvärt olyckliga eller om det är deras hobby att irritera andra människor. Jag går iallafall inte till ICA och klagar på/dumförklarar kassörskan för att det inte är extrapris på köttfärs bara för att jag vill köpa det billigt. Inte heller ifrågasätter jag hennes kompetens om hon säger att det är nått fel på datasystemet. Ska jag handla kupongvaror, ja då ser jag för fan till att HA MED MEJ KUPONGEN!! Speciellt om de sa till mej tre dagar tidigare att jag inte får rabatten om inte kupongen är med. Ursäkta, vad var det du inte förstod?

PS! Håret är väl lite rött, men det är okej. Så vet ni det.

Inga kommentarer: