lördag 15 januari 2011

Lördagsnöje

Håhåjaja, jag säger då det. Undrar vart den där Efterfesternas Drottning tog vägen? Hon flyttade med all säkerhet inte med till Göteborg iallafall... Har ju inte ens förfest ffs. Inget party alls faktiskt. Till viss (ganska stor) del skylls det på pengabristen, för ärligt talat hade jag mycket hellre träffat nån av mina vänner i stan och druckit ett par glas vin än att tvätta en lördagskväll.

Ja, det är sant, ni läste rätt: JAG TVÄTTAR! Suck. Men hellre det än att jag ska handtvätta jobbartröjor nästa vecka. Är det nått jag ogillar så är det handtvätt. Avskyr det nästan lika mycket som sladdar (men bara nästan).

Så denna lördag har sett ut så här: först åkte jag till jobbet och bilen gick sönder igen. Samma fel som sist. Men hurra (eller inte). Så fick jag låna en 13-nyckel och gubbe på Expert. Jobbade några timmar och det va ganska trevligt, när den värsta bilsurheten lagt sej. Åkte via Clas Ohlson och köpte en egen 13 innan jag drog hem till tvätten. Egentligen skulle jag ha hälsat på min fina vän, men eftersom bilen krånglar fick det läggas på is.

Annat som kan nämnas: Jag försöker dra ner drastiskt på snusandet. Det går ganska bra. Men så blev jag sugen på chips istället. En sak är säker, och det är att jag kan verkligen inte ersätta snusen med dylika snacks. Jag kommer väga över hundra kilo innan påsk om jag gör det och det vill jag inte. Inte alls! Så nu tog jag ändå en prilla. Dagens... eh... (räknar)... HAHA, bara den femte idag!

Inga kommentarer: