tisdag 18 januari 2011

Hej, jag vill jobba hos er

Jag gillar mitt jobb. Tycker det är väldigt kul faktiskt. Men dagar som denna, då känner jag mej så himla frustrerad! Hann inte alls det jag ville och borde ha hunnit och det gör mej sur, sur, sur. Funderade ett tag på att stanna längre och kanske gå hem tidigare nån dag, men orkade inte. Den tidiga morgonen dödade mej nästan.

MEN, det är inte frustrationen som får mej att fundera på att söka nytt jobb. Det är restiden. För fyra arbetsdagar per vecka tillbringar jag i runda slängar 11 timmar åt pendling. Det är segt. När jag dessutom jobbar så mycket extra jag bara kan (behöver pengarna) ja då blir det inte många timmar till vila och återhämtning. Vill hitta ett jobb i Göteborg, så nu letar jag aktivt. Igen. Har hittat tre som jag funderar på att söka. Vet inte om jag har nån chans, men försöka duger.

2 kommentarer:

Peilla sa...

Lycka till vannen! Hoppas du kan hitta nat narmare for fy sa mycket akande. Jag haller tummar och tar ;-).

Vanilja sa...

Jag får ju erkänna att jag är lite kinkig, eftersom jag gillar mitt jobb... Men hittar jag rätt och får ett erbjudande så byter jag :-)