söndag 9 januari 2011

Jag har inte glömt!

Jomenvisst, jag kommer ihåg att jag ska göra en lista med 30 punkter. Tänkte fortsätta med del 4, vad jag ätit idag (hittills...)

Sov hos en fin väninna hemma i det vackraste av landskap inatt. Imorse ställde hon till med brunchfest. Åt både en ljuvlig äggröra med dill, varmkorv och flera olika sorters mackor. Pappa hämtade mej och på väg till tåget inhandlade jag dricka och en Mentos. Just dessa mjuka mintkarameller köper jag nångång sådär ibland och när det händer mosar jag oftast i mej hela röret på en gång, sen klarar jag mej från godis ett tag... Nu har jag halva kvar, men den åker nog ner i magen innan Göteborg iallafall.



På tåget hade jag troligen den bästa resfikan nån kan ha. Om de andra hade sett kunde det blivit riktigt farligt när de kanske skulle försökt sno min smörgåstårta. Känns bra att ha sån matsäck (och den är definitivt slut nu). Ett par såna smådajmkulor som var kvar sen resan i fredags har jag också knaprat i mej.

Jaha, ja det var visst allt. Nu ska jag fundera på vad jag ska kocka till när jag kommer hem. Middag och morgondagens lunchlåda kanske blir nått från frysen. Jag har både köttgryta, kyckling och köttfärssås. Det sistnämnda tror jag det får bli. Älskar Pasta Bolognese och tror minsann att den sista burken är ett riktigt mustigt långkok!

Spännande inlägg? Nja...

Inga kommentarer: