söndag 14 november 2010

I miss my lover

Åh, min älskling, jag saknar dej så. Det går lite i vågor, precis som havet som skiljer oss åt. Ibland är jag nöjd med Sverige. Tycker till och med om att bo här. Men London, jag älskar dej och längtar efter dej ofta!


Idag är en sån där dag då jag vill ta en promenad i parken, söndagshänga på puben, kika lite i butikerna på Kings Road, gå på V&A Museum eller varför inte vara turist och besöka Madame Tussauds. Jag vill åka tunnelbana, köpa böcker på Waterstone's, titta i skyltfönstret på Harvey Nic's och äta på Wagamama. Ta en pint på the Marlborough Head och slösa lite tid på Momo's.

Längtar så mycket att jag funderar på en dagstur. Kanske skulle ta och kolla biljetter från Landvetter. Utresa en morgon och hem igen på kvällen. Borde funka, och det är ju inte långt till flygplatsen. Hm... Kanske det?

2 kommentarer:

Peilla sa...

Jag vet precis hur det ar, oftast ar Australien helt ok men jag tanker pa London ofta, minst varje vecka och langtar efter vissa saker. En dag ska jag minsann vinna pa Lotto (hmmm maste nog spela lite oftare) och da ska jag kopa en liten lya nanstans i Chelsea :-). Onskar jag hade kunna ta en dagstur...kan knappt ens ta en veckotur. Onskar vi kunde ta en pint, kanske pa Builders?!? Kram xx

Vanilja sa...

Har en liknande Lottoplan, med samma problematik att jag spelar för sällan :-S Ja, en pint på Builder's vore ju inte fel! Speciellt inte i ditt sällskap :-)