söndag 14 november 2010

En sjöman älskar havets våg

Efter viss tvekan (jag behövde egentligen fortsätta med småplocket hemma) tog jag en dusch, satte på mej lite trasor och hoppade på bussen för att möta en kompis vid Frölunda Torg. Precis så som det ska vara en mulen söndag i november. Har jag sagt att jag tycker just den här månaden är den sämsta på året? Grått, kallt, ingen snö, ännu ingen adventsbelysning i fönstret, inget riktigt roligt, bara mörker. Jaja, idag har jag iallafall fått en ljusglimt.

Shoppade lite och åt my favourite, sushi. Köpte bland annat en jeansklänning på halva priset på Monki. Gudars, va jag gillar fynd! Att den dolde bitar som jag inte direkt vill framhäva var ändå det direkt avgörande när jag halade fram VISA-kortet. Hoppas den blir så snygg med stövlar och en bolero som jag föreställer mej i mitt huvud.

Har alltså haft en riktig trevlig, tjejig eftermiddag och är glad. Men när jag hoppade av bussen så kom jag på det där som jag motat bort hela helgen. Att jag faktiskt helst skulle vilja vara på en Viking Line-båt. Den som redan gjort en tur till Åland och som snart ska kasta loss för en andra tur. Äta buffé, lyssna på rock'n'roll och umgås med en massa trevliga rockers. Fan, att jag inte fixade ledigt och följde med. Jag hade ju en hyttplats och allt. Men nu blev det inte så.

Tycker ändå att jag överlevt på ett förträffligt sätt. Förutom att jag just kom på att jag glömt köpa tvättmedel. Fan! Min tvättid börjar om 10 minuter så jag får väl kila ner till otrevliga Netto då.

Inga kommentarer: