lördag 13 november 2010

Det är visst lördag

8.10 väcks jag av den fina lilla melodin jag har som mobilväckning.

9.20 står jag vid busshållsplatsen och förundras över att jag hann surfa innan jag skulle iväg till jobbet.

9.40 kliver jag av vid Brunnsparken. Det tar drygt fyra minuter att knalla genom Nordstan till Centralen och rätt tåg (jag tog tid för framtida referenser)

10.35 sätter jag mej i personalrummet. Kom på att jag kunde grunda med en lunch innan jobbet, så slipper jag bli hungrig på en gång. Dessutom var jag ju ute i ovanligt god tid för att vara mej.

11 - 15 jobbar jag som tusan, fast sista halvtimman är det ganska dött och vi missar dagens mål (och dessvärre åxå bonus) med 1500 pix. Surt, men så är det ibland.

15.25 står jag i kön på Coop, inser att jag eventuellt kommer missa bussen och frågar därför snällt om jag får gå före. Det får jag och blir glad. Vill inte vänta en halvtimma till på nästa buss.

16.55 kommer jag till Korsvägen och behöver bara vänta en ynka minut på min buss. Är hemma strax efter fem och fixar en bakpotatis med kräftröra.

Alltså... jag har varit borta nästan åtta timmar för 4 timmars jobb. Ogillar lite. Men fick ju ändå dubbel lön så jag ska väl inte klaga. Än så länge är pendlingen ok. Undrar ändå hur länge jag ska tycka det.

Inga kommentarer: