fredag 19 november 2010

Från slott till koja

Min flytt till stan' innebar ju att byta 60 kvadratmeter ( + välfyllda biytor på kanske 6-7 m2) till ynka 29 meter golvyta. Dessutom hade jag ju en del saker i mitt andra hem i Norge. Det har verkligen varit en utmaning att få plats med det jag faktiskt vill ha i hemmet, men nu börjar det faktiskt kännas okej. Idag ska jag städa bort de sista kartongerna. Ett par kommer bäras ner i källaren och några tomma ska jag ge till ena grannen som snart ska flytta.

Nu menar jag inte att jag på något sätt tycker att lägenheten är perfekt. Skulle gärna ha mer smart förvaring, och plats för en tv, men det får lösa sig efter hand. Mami vill väldigt gärna bli av med saker som inte fick plats i första flyttlasset, men just nu vet jag inte hur jag ska få in så mycket mer. Det får funka så här, så får jag ta en loppisdag och tradera mera när jag får tid (läs: nångång efter nyår)

Ska ta lite bilder, så lite då och då kommer ni få se hur lägenheten ser ut.

Inga kommentarer: