fredag 4 mars 2011

Kattmatspensionär?

Igår fyllde jag år. Jobbade istället för att ha fest. Nu för tiden känns det inte som om jag direkt vill fira att jag blir äldre... Men nästa år, ja då blir det kalas iallafall. Mest för att det är en anledning till att ha fest, mer än att det är så roligt att bli gammal.

Som en extra liten present hade jag fått det där orangea kuvertet i brevlådan när jag kom hem. Ödets ironi? Hur som helst insåg jag snabbt att det finns två alternativ:
1) Jag vinner jävligt mycket pengar på Lotto eller trav
2) Jag gifter mig med en mångmiljonär.

Det kan ju finnas ett tredje alternativ, och det är att jag helt plötsligt får fart på ett eget företag och blir både rik och berömd. På nått sätt känns de båda andra alternativen både enklare och mer troliga. Jag är nog lite för lat för att kunna försörja mig på egen design har jag märkt.

8300:- Den otroliga summan är min månadspension när jag blir pensionär. Före skatt alltså. Det är väl nertrippen jag får ta efter att ha jobbat utomlands i så många år.

1 kommentar:

Peilla sa...

Du far leva pa minnena istallet for pengar....har ocksa pension lite har och dar men men man kanske inte lever till 65 ens...ingen mening att oroa sig for detta ;-)

Hipp Hipp Hurra pa din dag.

Kram