söndag 6 mars 2011

Inte min kopp te

Till slut orkade jag masa mej upp och drog på promenix. Eftersom jag bor i princip i skogskanten vid Delsjöområdet gick jag ditåt. Hade fuskat och kollat på en karta innan så jag visste att om jag följde ena sidan av golfbanan skulle jag slippa gå vilse. Vad jag inte anade var hur mycket is det fortfarande skulle vara på gångstigarna.

Fick först upp pulsen genom en relativt rask gång uppför första långa backen. Sedan var det mest isen som fick hjärtat att pumpa. Seriöst, det var som en dåligt spolad hockeyrink och jag fick balansera på smala vägvallar i långa sträckor. Flera gånger höll jag på att dratta i backen, men lyckades hålla mej på benen. Har en känsla av att min kropp kommer vara seg i morrn. Det verkar ha utvecklats nya muskler i ryggen och dessutom upptäckte jag att mina trainers är inte är i bästa skick.

Nu får vi se om jag klarar att fortsätta med det här åtminstone en gång i veckan. Motion är inte min grej och känner mej inte mer motiverad av dagens runda...

PS! Jag kollar white trash tv och är glad att störiga Cilla åkte ut. Att jag överhuvud taget har en åsikt förvånar mej.

Inga kommentarer: