lördag 26 mars 2011

En runda på byn


Bestämde mej för att ta en tur på Haga Nygata igår. Härligt väder, men förvånansvärt lite folk. Uteserveringarna har tydligen inte börjat locka riktigt än, trots solen. Kikade in i flera små favoritbutiker, men det blev inte så stora inköp. Gick också till Emmaus på Linnégatan när jag ändå var i krokarna. Där hade de premiär för sin avdelning med festkläder. Hittade en helt ny blommig klänning (med lappen kvar tillåmed) och ett par troligen nya ballerinas med en liten, liten klack. Inte det jag skulle köpa, men kunde inte motstå frestelsen...


"Inled mig icke i frestelse, jag kan gå själv"


Efter Emmaus blev det After Shopping, med mat och cider och trevligt sällskap. Ibland är man så lättroad! Kom hem med ynka två påsar och en muffins halv tio - sent för shopping, men kanske lite väl tidigt för en fredagskväll. Nåja, jag skulle ju jobba så det var ett bra beslut!

Inga kommentarer: