söndag 6 mars 2011

En riktig skiddag

Vasaloppet. Älskar att kolla på det. En tradition från min barndom, som jag försöker hålla på. Det har inte alltid varit lätt. Utomlands prioriterar de inte svenska skidtävlingar, märkligt nog. Några gånger har jobb kommit emellan, ett par gånger har det varit annat och 1990 var det väl inställt.

Idag såg jag hur Jörgen Brink jagade ikapp och körde förbi. Helt makalöst! Vilken styrka, vilka muskler. Nu körs det femmil i Holmenkollen och jag har fortfarande tv:n på. Jag som aldrig kollar på sport. Fast nu använder jag det delvis som ursäkt för att slippa röra på mig själv. Skulle passa på att gå ut på en promenad i det underbara vädret, men jag känner mig otroligt lat. Så jag kompromissade med mig själv: lite mer slappa och nått i magen under den pågående tävlingen, sen SKA jag gå ut. Vet ju att så fort jag kommit iväg så är det skönt.


Kungen har minsann åkt Vasaloppet han


Inga kommentarer: