måndag 16 augusti 2010

Tiden går

Troligen två arbetsdagar kvar. Idag och på onsdag. Sedan börjar jag i Uddevalla. Ringde upp chefen idag, eftersom jag inte hört ett pip från henne. Hon blev jätteglad eftersom hennes chef inte alls hade vidarebefordrat mitt nummer, så hon visste inte hur hon skulle få tag i mej. Nu känns det bättre iallafall. Mycket bättre. Fast jag fortfarande inte har nån lägenhet...

Ringde även norska skattemyndigheten. De hade ju gjort fel med min deklaration och är skyldig mej en större summa pengar. En summa som jag verkligen behöver nu! Tydligen har de rättat till felet, men pengarna går i väg den 25:e varje månad. Och de kunde inte säga om jag skulle få dem den 25 augusti eller 25 september. MEN HALLÅ!!! NI har gjort fel och JAG behöver pengarna NUUUUUU!!! Vad har ni för problem???????

Trots att det är ganska kärvt på pengafronten köpte jag en väggklocka härom dagen. Har tittat på den jättelänge, då den är det första jag ser när jag kommer upp från rulltrappan på väg till jobbet. Har inte ens kollat priset, men i onsdags gick jag in för att se. 169:- och det var ju ok, så jag bestämde mej för att gå in å köpa den på torsdan. Guess what? Då hade de 20% på allt i butiken så jag fick den billigare. Åh, så nöjd och glad jag var.



Så igår kväll såg jag I en annan del av Köping. Upptäckte att Tobbe har samma klocka. Fast röd. Men åååååh, den skulle jag ju haft istället! Fast nån röd har jag inte sett i butiken och jag är ändå glad för min retroklocka :-)

1 kommentar:

teza sa...

Hahaha ja vem vill inte ha samma som Tobbe =) Dags att börja dricka kaffe kanske?