lördag 28 augusti 2010

När det ekar tomt i skattkistan

Okej, vi kan kalla det lite lätt panik. Än så länge ingen fullt utvecklad ångest. Men så här kasst med pengar har jag inte haft sen vargavintern 1863. Har kommit till gränsen där jag funderar på att sälja min krôpp, fast det bygger ju iofs på att någon skulle vilja betala. Eller när jag tänker efter så kanske det på nått sätt blir billigare att sälja själen till djävulen eller nått... Nej, riktigt så långt vill jag inte gå än, men är det nått du trånar efter i mitt hem kan det finnas en möjlighet att det faktiskt är till salu!

Är helt vansinnigt trött på norska skattemyndigheten för att de inte skickat mina pengar. De är dumma i huvudet allihop. Vill inte att de ska sitta och sucka och tycka det är sååå märkligt att inte pengarna skickats till mitt konto för länge sen. Om de hade gjort det så hade det inte varit lika jobbigt att tanka 300 liter bensin, betala dubbla eller trippla hyror och köpa mat och nödvändigheter. JAG VILL HA DE PENGAR JAG HAR RÄTT TILL!!

Nu ska jag äta en stackars pizzabit jag hittade i frysen. Är hungrig så jag skakar. Kanske lika bra att jag vänjer mej...

(så, nu fick jag klaga lite och plötsligt känns det som att det ordnar sej!)

Inga kommentarer: