måndag 9 augusti 2010

Mmmnujaaa...

Måndag morgon. Jag är väldigt trött. Inte för att jag la mej så sent igår. Inte för att jag sovit direkt dåligt. Tror mest det är för att jag hade ont i huvudet hela söndan. Och på kvällen mådde jag nästan lite illa. Huvudet är fortfarande lite segt, men jag tror det går över bara jag vaknar till.

Med frukostmackan i handen kollar jag igenom ett par tidningar på nätet. Sätter nästan osten i halsen när jag läser kritiken om kronprinsessparets bröllopsresa. Nu kommer anklagelser om att det är en muta. Nån miljardär har bjudit på diverse dyra saker. Visserligen är jag alltid lättretad på morgonen, och med en orolig skalle har jag mindre stubin än vanligt. Men jag undrar verkligen varför det ska klagas så. Om staten hade betalat hela kalaset, ja då kan ni ge er tusan på att det hade blitt väsen för det åxå. Varför kan de inte bara få ha en skön smekmånad? Rikingen i fråga är ju tydligen vän till familjen och isåfall har han väl redan de fördelar som han nu skulle tänkas kunna få. Tjattjattjat hela tiden.

Nu ska jag försöka fixa alldeles för mycket saker på för kort tid innan jag måste dra in till grannlandet. För sista gången?

Inga kommentarer: