tisdag 23 augusti 2011

En oas i staden

Sedan jag var en liten flicka har jag undrat lite hur det ser ut på Trädgårdsföreningen. Minns att jag frågade mamma om vi kanske kunde gå dit när vi var på besök i stan, men antagligen var vi på väg mot nått annat, eller så kanske hon bara konstaterade att det som fanns bakom staketet också fanns hemma på landet, fast gratis. Minns inte. Nu har jag iallafall varit dit.




Trots att det förekom en massa aktiviteter i samband med Kulturkalaset fanns det lugna, sköna hörn i parken. Underbart. Nästa år ska jag nog kanske köpa ett årskort. Kostar inte alls mycket och det är ju bra om man kan bidra till att denna hage mitt i staden bevaras.


Dagens bästa
Hade ett bra frukostmöte på jobbet. Har känt mej glad och motiverad hela dagen, trots att det var lite för lugnt för att jag ska ha den riktiga geisten. Hann göra lite ideellt arbete på bussen mellan jobb och sånt känns alltid bra!

Inga kommentarer: