fredag 19 augusti 2011

Bra start

Sovmorgon. Jag tycker om sovmorgon. Vaknade av mej själv redan före 8, låg och halvsov och gôttade mej en liten stund och sedan har jag plockat undan en del kläder som jag provade härom dagen men inte hann hänga in precis då och städat undan lite andra småprylar som låg framme och skräpade. Idag kommer min syster på besök och det vore ju bra om hon fick plats i lägenheten...

Under helgen ska vi gå på Liseberg och Kulturkalaset. Vet inte vad vi ska se, har lite förslag men hon kanske vill kolla in andra saker så vi får väl försöka komma fram till nått sorts program när hon kommer.


I tisdags kväll såg och lyssnade jag ju på Jack Vreeswijk. En skön sommarkväll med bra underhållning. Jag är inte tillräckligt gammal för att ha sett Cornelis i sina bästa år, men jag har ju hört liveinspelningar och de påminner mycket om varandra. Roliga små historier och en förställning som känns spontan (oavsett om den är det eller inte) och en skopa av Cornelis finaste visor.

Nu ska jag duscha och äta innan det blir några timmars jobb. Sen syster *yayh*


Inga kommentarer: