söndag 30 oktober 2011

Härliga helg!

Igår vaknade jag med en eländig kniiip i magen. Jaha, där kom katarren tillbaks. Inte alls en välkommen gäst i min kropp, det är ett som är säkert. Hade tänkt hjälpa till med en flytt på förmiddagen, men istället gjorde jag typ ingenting.

Strax före lunch fick jag bråttom att packa en väska för övernattningen på Villa Sjötorp i Ljungskile. Hade ju vunnit ett höstweekendpaket i en tävling. Upptäckte då att jag inte har några byxor som egentligen passar på mej längre. Alla sitter lite småsäckigt. Baksidan av att gå ner i vikt är att man måste köpa nya brallor. Ogillar verkligen, då jag alltid tyckt det är svårt att hitta modeller som passar. Jaja, jag får väl göra en raid i butikerna då.

Kom iaf iväg och HEJ så mysigt det var! God mat och ännu godare sällskap. Är det sant att man förlänger livet med skratt så har jag nog plussat på min livslängd med minst ett par år. Lite bilder från vår härliga lilla break från vardagen:

Började med Afternoon Tea

Femrättersmiddagen startade med ett glas bubbel

God frukost, med rostbiff på mackan.


Stilen i hela huset andas sent 1800-tal och är otroligt mysig. Hade både kakelugn och badkar med lejontassar i vårt rum, men tyvärr använde vi ingen av dessa prylar. Istället låg vi och läste, pratade skit och skrattade galet mycket åt både gamla minnen och nya saker som dök upp i konversationen. Alla borde ta med sina vänner till en sån här plats minst en gång om året. Jag tror mig veta att min vän skulle följa med om vi gjorde detta till en hösttradition!

Det var inte så fint väder, annars hade det varit trevligt att sitta på verandan och dricka punch.

Nu ska jag lata mig lite till innan det är dags för en ny arbetsvecka. Jag behöver verkligen ta det så här lugnt ibland och hoppas nästa helg också laddar upp mina batterier. Eftersom jag ska hem till byn så misstänker jag att det kan bli lite tvärtom...



Inga kommentarer: