lördag 15 oktober 2011

En tur till slottet

När jag är ute på resor gillar jag att besöka olika slott och herresäten. Har givetvis varit till Versailles (fast till min stora besvikelse var själva slottet stängt för besökare just då), Louvren, Windsor Castle, Towern (flera gånger!), Schönbrunn och Hofburg i Wien, danska Amalienborg och Rosenholm och ett otal olika i Sverige. På Gripsholm har jag säkert knallat runt fem gånger om inte mer - min svenska favorit. Imorrn har jag planer på att åka till Gunnebo slott som har visning på söndagar. Just denna helg verkar det dessutom vara nån typ av skådespelsvisning. Gilla.



Vad gör att jag älskar gamla slott? Det är väl en blandning av mitt intresse för historia, arkitektur, möbeldesign och stil. Tycker om att drömma om hur det skulle ha varit att leva där, säg på 1700-talet. Ja, det får nu bli en tur imorrn, före min tvättid som definitivt kommer utspela sig i 2011 (tack för tvättmaskiner och torktumlare).

1 kommentar:

sibead sa...

navigate herefind out here Homepageblog here my companyMore Bonuses