lördag 30 juli 2011

Underbara dag

Hade verkligen en härlig dag igår. Började med tråksaker som att tvätta och städa badrummet. Brukar ju vara bra på att komma på ursäkter för att slippa städa, men igår tog jag tag i det direkt på morgonen för att slippa tänka "jag borde..." hela dagen.

En macka med ägg och sallad, sen dags för långpromenad. Hade först tänkt gå till Korsvägen och därifrån ta en spårvagn nånstans. Kanske till Saltholmen, kanske till Slottis, kanske nån helt annanstans. Men när jag kom i höjd med Universeum hade jag ombestämt mej. Knallade upp genom parken bakom Konstmuseet (passerade bland annat Lyckans väg - där vill jag bo!) och gick halvt vilse i utkanten av Guldheden.


Den inbyggda kompassen ledde mej dock vidare till Vasaparken och därifrån hittade jag lätt till bästa sushin på Karl Gustavsgatan. Köpte en åttabitars, tog den och en sommarMetro och la mej vid kanalkanten i Kungsparken. Då, precis då kände jag att det här är MIN STAD!


Efter en snabb tur på Åhléns (köpte superfina tygkorgar till förvaring av diverse saker som behöver gömmas) och Hemtex (som hade slut på det jag sökte) tog jag bussen hem. Snabb uppfräschning av kroppen och sedan ner till Liseberg och konsert med Fatboy. Den var ok, men det är lite för lite rockabilly för min smak. Men det var som sagt ok, speciellt då de spelade en cover på min favoritartist som sista låt.

Lite Häckner-varité men Kx2 innan jag drog mej hem för att packa. Nu alldeles snart ska jag åka mot vackra Värmland. Hoppas min semestervecka blir lika fin som gårdagen.

3 kommentarer:

Unknown sa...

replica designer bags replica bags china aaa replica bags

bistee sa...

article complet dolabuy lire ce qu'il a dit répliques de sacs de créateurs bon marché Découvrir plus Dolabuy Louis Vuitton

boughez sa...

replica bags online click to read i0t80q4g23 replica bags south africa visite site z6z98h8a38 replica louis vuitton bags replica zara bags r9i96e2c50 visit here w5j95y5w82 replica gucci handbags replica bags hong kong