tisdag 26 juli 2011

Hurra!

Mitt ivriga städande i söndags inkluderade även att rota igenom, sortera och välja mellan spara och slänga saker som jag av olika anledningar (eller nja, olika är väl fel att påstå då den överskuggande anledningen varit lat- och trötthet) inte tagit tag i sedan jag flyttade in. I en av askarna jag hittade låg ett av mina favoritsmycken. Har saknat det, och trodde faktiskt att det var borta för alltid. Är väldigt glad för att det kommit till rätta.

Den lilla historien om halsbandet är att jag först spanade in det på London Fashion Week. Min franska fd kollega jobbade då för Tatesossian och jag fick beställa ett exemplar i deras monter. Eftersom det då var våren och kollektionen inte skulle komma ut på marknaden förrän i slutet på sommaren fick jag vackert vänta. Skulle få ett meddelande när det var klart och då skulle jag även betala.

Nu blev det inte så. Jag hann flytta hem till Sverige och en sensommardag damp det ner i brevlådan tillsammans med ett brev. Åh, det blev en av de finaste avskedspresenterna jag nånsin fått och jag tänker ofta på mina båda fransyskor när jag har det på mej.

Jag orkade inte ta nån vettig bild på det just ikväll, kanske kommer en annan dag. Tills vidare får ni hålla till godo men en favorit från kollektionen som är aktuell just nu. Inte gratis, men SNYGGT!!




Inga kommentarer: