fredag 1 juli 2011

Nytt i garderoben

På dagen i går tog jag en tur till grannkommunen för lite shopping. Jisses säger jag. Har varit i säkert 30-40 butiker i Göteborg den senaste tiden. En hel eftermiddag tillbringade jag i Nordstan, jag har varit där ytterligare en gång, kollat läget på Kungsgatan/Vallgatan och dessutom kikat i Kungälv och på Backaplan.
På NK's rea köpte jag ju faktiskt en riktigt karamellgod klänning och en långärmad topp från Jackpot och på Åhlèns fanns ett par Dieselshorts som faktiskt passade. Givetvis hamnade de hos mej. Annars har det varit dött. Helt omöjligt att hitta kläder jag vill ha och behöver.

Jag behöver minst ett par shorts till, minst en (helst två eller tre...) lite finare topp som passar till party och en lagom lång kjol som funkar både till vardags och fest. Det är inte lätt att hitta nått som jag vill ha och som dessutom passar.

Tillbaks till gårdagens shopping: Jag har som sagt var tillbringat en hel del timmar nere i stan, men det räckte tydligen att besöka en ort med i runda slängar 5000 innevånare och där besöka sex butiker. Resultat: Fyra påsar med sammanlagt fem plagg. En blusaktig topp som funkar till fest, en blommig bolero som kommer pigga upp "osomriga" klänningar, en snygg skjorta och (trots att jag förbjudit mig själv att shoppa just dessa saker) ett linne och en uuuuuunderbar klänning med en uns retrokänsla. Lycka!


Överdelen på den nya klänningen, med fin detalj.
Funderar på att flytta axelbanden, då jag inte riktigt trivs med att ha dem som halterneck på det här sättet. Eller så får jag helt enkelt låta bli att knyta och istället gömma dem i urringningen. Vi får se...

Inga kommentarer: