fredag 1 juli 2011

Den obligatoriska bingokvällen

En sak fattar jag inte riktigt: När man är på bilbingo sitter man där och kryssar för siffror, fast man inser att med fem nummer kvar till bingo har man nada chans att få bli den som tutar och tar hem potten. Ändå sitter man där och forstätter envist att pluppa med den röda pennan. Det sista som överger människan är definitivt hoppet!

En ynka gång hade jag ett nummer kvar till 2000:- men det va också det närmaste jag kom, med relativt bred marginal. Lika illa gick det för min bästa medspelare. Vi hade inte ens behövt provtuta.


Det gick inte så bra, det där... Just på den här brickan hade jag tydligen fyra nummer kvar på flera ställen, men vad hjälpte det när nån annan redan fått bingo. Skitgubbe som ropade ut fel. Han borde få sparken!

PS! Vi hade ganska trevligt iallafall, med goda räkmackor i pausen och en hel del fniss och kommentarer under spelets gång.

Inga kommentarer: