söndag 3 juli 2011

Hemlängtan

Jag har det verkligen skönt hemma i byn, men samtidigt längtar jag till mitt eget hem i Göteborg. Är vansinnigt sugen på att fixa, dona och pyssla i lägenheten. Egentligen borde jag med större ivrighet leta efter fler kvadratmeter, men än så länge får jag nöja mej med det jag har.

Härom dagen köpte jag Tove Hem och trädgård och blev inspirerad av Elsa Billgrens lya. Hon är en verklig retropingla och jag skulle gärna ha ett hem som hennes. Mitt stora bekymmer är framför allt mina älskade,stora, röda mattor. Inte alls speciellt vintage. Jag får fundera på hur de ska smälta in, men under tiden jag funderar på hur jag ska göra kan jag ju ändå drömma.


Bilden är inte från Elsas hem, men den ger samma vibbar.
Helt underbart.
Smart sätt att visa mina fina, fina klänningar också *smile*

Inga kommentarer: