lördag 7 maj 2011

Hemlighet

Ny dag, nya möjligheter. Solen skiner och jag är ledig. Dessutom hade jag pyjamasparty med Exan igår och hon sov över, så nu har jag sällskap på en morgonpromenad. Ska gå och se om vi hittar en alternativ väg till Delsjömotet. Sen är jag sugen på Liseberg, så kanske tar en tur dit och åker lite Balder.


Igår upptäckte jag en väldigt bra sak: att det går ett tåg 19.13 från S-sund. Detta kommer spara mej nästan en timma på hemfärden när jag slutar kl 7. Gôtt mos! Tyvärr missade jag det precis igår eftersom jag försökte hinna med en buss på en annan hållplats...

Nåja, jag kom på den bussen jag hade tänkt. Nästan direkt tog tjejen på sätena brevid mej upp mobilen. Hon pratade med nån som va på fest ("hur full är du egentligen?"). Sen berättade hon att det varit en skitdag, då hon fått reda på att en kompis hade en hjärntumör, "fast det är lite hemligt, så du behöver ju inte säga det till nån". Sen ville hon prata med nån annan på festen och berättade samma sak igen, inklusive "men säg inte det till nån". Bara i runda slängar 10 pers visste om det, varav hon hade sagt det till fyra... Väldigt hemligt att säga sånt på bussen. Hon är inte så bra på att bevara hemlisar.

Inga kommentarer: