fredag 20 maj 2011

Där tog det stopp

Plötsligt blir jag så jäkla trött på snikkärringen. Hon har en speciell ton i rösten när hon tycker att hon överlistar mig genom sin fantastiska smarthet. Jag är dum i huvvet och hon är jordens intelligentaste. Eller är det tvärtom? Det beror nog på vem du frågar...

Idag var dagen då jag tappade tålamodet med jävla Gun från Dragarbrunn. Räknade baklänges medans händerna skakade och min röst blev både hes och pipig på en gång och jag försökte bara svara ja och nej på det hon sa. På nått konstigt vis önskade jag henne en fortsatt trevlig dag, men risken är att det lät som en falsk och tämligen ironisk kommentar. Fifan. Och det värsta är att det naggar och irriterar mej att jag helt från det blå blev så provocerad av hennes tantiga fräckhet. Men hon har väl pushat en gång för mycket.

Inga kommentarer: