måndag 27 juni 2011

Härliga, lediga morgon!

Måndag och jag slipper gå upp tidigt och sätta mej på bussen till jobbet. Semester är skönt för kroppen det. När jag legat och gosat mej i sängen en stund gick jag upp, fixade ett par frukostmackor och njöt av utsikten: en grön äng med betande hästar, ett sommarvackert fält som sträcker sig ända ner till sjön och på andra sidan vattnet tornar berget stolt upp sig. Det är så vackert så det gör lite ont.

Har bläddrat lite i en inredningstidning jag hittade på soffbordet och fick inspiration att pyssla. Gladast blev jag av att plötsligt komma ihåg Rice. Första gången jag träffade på den otroligt roliga och härligt kitchiga inredningsfirman var på inredningsmässan i Lilleström och blev kär direkt. Har inte sett så mycket saker från dem på sista tiden (besöker väl fel affärer?) men det finns en del att välja på om man kikar på nätet.


Den här underbara retrolådan får mitt hjärta att klappa lite extra. Hittade den hos Broarne och de har ett stort urval produkter från Rice bland annat. Besök nätbutiken och frestas nu, direkt och genast!

Själv ska jag ta en dusch och åka ner till byn. Har lite småsaker som jag har lust att göra idag, och kanske tar jag även en tur till grannkommunen. Vi får se. Jag har ju semester, så jag kan göra som jag vill!

Inga kommentarer: