torsdag 21 april 2011

Very typiskt mej

Gårdagens tågresa var trevlig. Kul med sällskap för en gångs skull. Fast det uppstod ett litet problem. När vi skulle byta upptäckte jag att jag visst glömt biljetten på det första tåget. Eftersom det var frågan om mej så blev väl ingen förvånad, allra minst jag själv. Tur att det fanns en kopia på biljetten på min mail. Och ännu mer tur att datorbatteriet räckte PRECIS så att konduktören fick se densamma... Hade ju inte direkt nån lust att betala en gång till för samma resa.

I övrigt kan jag meddela att vi var 30 minuter försenade till bytet, men det betydde bara att vi hade kortare väntetid så det var ok. Lokföraren skyllde på att "bovar och banditer" (ja hon sa så) hade stulit koppartråd på flera ställen på sträckan. Tycker nog att hon kunnat erkänna att det var orcher på spåret.

Inga kommentarer: