måndag 4 april 2011

Gnälla, gnälla

Antingen hade hon skolkat från ALLA svenskalektioner och inte kunde läsa, eller så var det någon slags rebellhandling á la fjortis. Hon såg visserligen ut att vara runt 16, men en del är väl sena. Med sina smutsiga Conversekopior på bussätet mittemot satt hon där, brevid skylten med "Vänligen lägg inte upp fötterna på sätet", och jag misstänker att det var tuggummi som hon diskret smög under sätet. Jag hoppas innerligt att hon sätter sig precis på en sån plats när hon har sin fina, vita avslutningsklänning på sej. Sådär så hon får både klet och svart damm på den.

Jag borde ha kört på civilkuraget, men efter en helg med diverse förmaningar och diskussioner med en brud i samma ålder orkade jag inte. Ja, jag är gammal, men jag kan både läsa och tänka i motsats till tonåringar.

1 kommentar:

Evil Cherry sa...

Hö hö! Visst är det härligt att få säga vad man tycker? ^^