söndag 3 april 2011

Otur

Det körde ihop sig, kan man säga. Hade ju tagit bilen hem till byn för att den skulle lagas. På nått konstigt sätt brukar den helt magiskt bli hel så fort jag ställer den på farbrors gård. Denna gång var definitivt ett undantag. Felet åtgärdades visserligen, men ett annat uppstod istället. Eftersom det tydligen petats lite på mekaniken på nått sätt hade nån stöldskyddsspärr släppt, vilket i sin tur gjorde det omöjligt att starta skrället.

Panik, panik och jag blev tvungen att ta tåget till det andra (mitt numera riktiga) hem jag har. Stön och blä. Tydligen behövdes den andra bilnyckeln, den som jag har i Gbg, för att kunna häva och omprogrammera spärren. Kan ju inte direkt påstå att jag hoppade jämfota av glädje.

Har haft en väldigt trevlig helg i övrigt, och att jag råkade spilla fett smörgåsinnehåll på mej är inte ens en femtedel så irriterande som att åka hem utan bil.