söndag 10 april 2011

Påbörjad vårstädning

Började morgonen med att dra ut en massa prylar från min lilla walk-in closet. Jaja, den är pytteliten som allt annat i mikroslottet, men det gåååår att gå in i den och det låter ju lyxigt iallafall haha...

Rensade i duklådor, stuvade om en del, tog fram sommarkläderna och provade samtliga plagg som jag fortfarande gillade sen förra året. En del hängdes in och annat ska traderas ikväll. Hittade två par ballerinaskor som jag ställde fram på skohyllan och dessutom dök det upp ett par helt nya stövletter som jag letat efter både här och på diverse ställen hemma i byn. Köpte dem i november och sen dess har jag inte sett till dem, så trodde till slut att jag kanske glömt dem på tåget. Fattar verkligen inte varför jag lagt dem på översta hyllan i garderoben. Måste ha haft nått hjärnsläpp deluxe!


Har lagt på en vårduk på matbordet också, så nu känns det fint hemma igen. De söta ljushållarna såldes till förmån för Hjärt- och lungfonden för nått år sen, så förutom att de är söta så bidrog jag till något bra när jag köpte dem.

Nu har jag en alldeles för stor traderahög som jag måste göra mej av med. Typ NU! Så tack å hej för idag.




2 kommentarer:

Evil Cherry sa...

Men då var det som att få ett par nya skor! Grattis!
Det där tradera borde jag prova mig på. har en del kläder jag skulle vilja bli av med.

Vanilja sa...

Ja, det känndes som om de va GRATIS (för jag har ju glömt att jag betalat för dem). Tradera du, det lönar sej :-)