söndag 18 september 2011

Babyracer

Ojoj, det här med att köpa en barnvagn är ingen lek för ungar precis. Har provkört, tittat på olika kombinationer, färger och antal hjul i timtal. Då vill jag samtidigt berätta att jag bara var med i två butiker. Dessa hade dessutom besökts en gång tidigare, förutom ett okänt antal andra.

Vore det jag som letade skulle det vara snabbt överstökat. En röd med både ligg-och sittmöjligheter. Som den lilla Formel1-hora jag innerst inne är kunde det gärna vara en Maclaren, men Brio eller Teutonia skulle väl funkar också antar jag.


Fast nu är det ju inte jag som bestämmer, utan de blivande föräldrarna. Eller den havande kvinnan iallafall.

I övrigt har vi haft en härlig helg. Åt tapas på Meze och gick på bio, följt av en promenad i den sena Göteborgskvällen igår. Idag har vi som sagt tittat på barnvagnar följt av lunch på Divan innan de åkte hem till byn. Divan var för övrigt bra, precis som det utlovats i recentioner. Kommer definitivt gå dit igen.

Över och ut, nu ska jag äta ett par bitar marknadsnougat och se några avsnitt av Emmerdale på tv4 play.

Inga kommentarer: